За пръв път се качих на "мошеническо" такси преди няколко седмици. С приятелката ми закъснявахме, махнахме на първата кола, видяхме тарифата й и въпреки това се качихме. Просто преценихме, че не можем да си позволим да чакаме следващата. Платихме 12 лв. за растояние от 3-4 км.
Не съм щастлив от този факт, но още повече се възмутих на решението на Министерски съвет (по предложение на министъра на транспорта) за въвеждане таван на цените на таксиметровите услуги. Преди да ме нападнете, държа да отбележа, че:
- да, и аз се дразня на цени от 5 лв на километър
- да, и аз се дразня, че такива таксита дебнат пред гари, автогари и болници заблудени "провинциалисти", или хора, изпаднали в беда
- да, и аз се дразня, че често първият сблъсък на чужденци с българската действителност е сметка от 50 евро за разстоянието от летището до центъра
Да, има проблем, но Не, не е това решението.
Държавно регулираните цени са механизъм на един друг обществен строй, чиито плачевни резултати видяхме преди 20 години. Последният подобен опит на Жан Виденов с цената на хляба също остави горчив вкус в устата. Накратко, резултатите от предлаганите промени могат да се обобщят така: скорошно повишаване цените на таксиметровите услуги до нива, близки до пределните, наложени от общините; предпоставки за дефицит в предлагането на този вид услуги при рязко покачване цените на горивата и съответно на свръхпечалба в даден момент, в който цените на горивата са сринали.
Има друго, много по-просто решение на проблема, което освен това не води до изкривяване на свободния пазар.
Първо, огромната част от колите с прекалено високи тарифи са на компаниите Супер Лукс, Спокойствие и Комфорт, Супершанс (егати чувството за хумор) и т.н., които откровено въвеждат в заблуда потребителите като се рекламират с лого, силно наподобяващо логото на един от най-големите и достъпни превозвачи - ОК Супертранс и лесно може да бъде сбъркано. Това е въпрос, от компетенцията на КЗК, който тя лесно може да реши като: а)глоби тези превозвачи за заблуждаваща реклама, б) ги принуди да регистрират марки, които са уникални.
Второ, въвежда се изискване тарифите на такситата да са изписани на вратите на колите с огромни, видими от голямо разстояние числа (както е в Румъния, например).
Толкова е просто.
Не съм щастлив от този факт, но още повече се възмутих на решението на Министерски съвет (по предложение на министъра на транспорта) за въвеждане таван на цените на таксиметровите услуги. Преди да ме нападнете, държа да отбележа, че:
- да, и аз се дразня на цени от 5 лв на километър
- да, и аз се дразня, че такива таксита дебнат пред гари, автогари и болници заблудени "провинциалисти", или хора, изпаднали в беда
- да, и аз се дразня, че често първият сблъсък на чужденци с българската действителност е сметка от 50 евро за разстоянието от летището до центъра
Да, има проблем, но Не, не е това решението.
Държавно регулираните цени са механизъм на един друг обществен строй, чиито плачевни резултати видяхме преди 20 години. Последният подобен опит на Жан Виденов с цената на хляба също остави горчив вкус в устата. Накратко, резултатите от предлаганите промени могат да се обобщят така: скорошно повишаване цените на таксиметровите услуги до нива, близки до пределните, наложени от общините; предпоставки за дефицит в предлагането на този вид услуги при рязко покачване цените на горивата и съответно на свръхпечалба в даден момент, в който цените на горивата са сринали.
Има друго, много по-просто решение на проблема, което освен това не води до изкривяване на свободния пазар.
Първо, огромната част от колите с прекалено високи тарифи са на компаниите Супер Лукс, Спокойствие и Комфорт, Супершанс (егати чувството за хумор) и т.н., които откровено въвеждат в заблуда потребителите като се рекламират с лого, силно наподобяващо логото на един от най-големите и достъпни превозвачи - ОК Супертранс и лесно може да бъде сбъркано. Това е въпрос, от компетенцията на КЗК, който тя лесно може да реши като: а)глоби тези превозвачи за заблуждаваща реклама, б) ги принуди да регистрират марки, които са уникални.
Второ, въвежда се изискване тарифите на такситата да са изписани на вратите на колите с огромни, видими от голямо разстояние числа (както е в Румъния, например).
Толкова е просто.
КЗК ги глоби, но нищо не се промени. Иначе си прав.
ОтговорИзтриванеА къде е решението,г-н Вълканов?Какво трябва да се направи според Вас?
ОтговорИзтриванеНаписал съм го в края на текста. Или за Вас това не е достатъчно решение?
ОтговорИзтриване