Противно на това, което се говори напоследък в медиите, правителствените предложения за увеличаване на възрастта за пенсиониране не поставят началото на истинска реформа в системата. Точно обратното - забавят за неопределено време решението на проблема като лансират една по-скоро палиативна мярка.
Очевидно е, че сегашната разходо-покривна система е пред колапс. Работещите нямат стимул да плащат осигуровки, защото срещу тях получават единствено обещания в бъдеще време за още по-мизерни пенсии от тези, с които са принудени да съществуват днешните пенсионери. Средствата, които държавата отделя под една или друга форма, за да запълни дупката между събраното от осигуровки и необходимите пари за пенсии расте с всяка изминала година. Сумата ще достигне 3.6 млрд. лв. (5.6% от БВП) през 2010 г., при 1.2 млрд. лв. (2.9% от БВП) през 2005 г. Крепенето на този модел при ясно изразената тенденция на застаряване на населението означава единствено фалит на държавата рано или късно.
Очевидно е, че сегашната разходо-покривна система е пред колапс. Работещите нямат стимул да плащат осигуровки, защото срещу тях получават единствено обещания в бъдеще време за още по-мизерни пенсии от тези, с които са принудени да съществуват днешните пенсионери. Средствата, които държавата отделя под една или друга форма, за да запълни дупката между събраното от осигуровки и необходимите пари за пенсии расте с всяка изминала година. Сумата ще достигне 3.6 млрд. лв. (5.6% от БВП) през 2010 г., при 1.2 млрд. лв. (2.9% от БВП) през 2005 г. Крепенето на този модел при ясно изразената тенденция на застаряване на населението означава единствено фалит на държавата рано или късно.